Vaiņodes vidusskolas ESCAPE ROOM – ESCAPE BUNKER 2050

* escape room tulkojumā no angļu valodas – izlaušanās istaba

Kā radās ideja par ESCAPE BUNKER 2050 izveidošanu Vaiņodes vidusskolā?
Ideja par šādu aktivitāti radusies pirms diviem gadiem, kad skolotāja Bulavkina bija kursos, kuros tēma bija radošās metodes darbā ar jauniešiem, kur arī iepazinusies tuvāk ar escape room un tās principiem. Ļoti gribējies ko tādu ieviest arī Vaiņodē, lai iedvesmotu jauniešus iesaistīties, būt aktīvākiem. Turklāt, arī šajā mācību gadā skolā darbojās divi brīvprātīgie jaunieši no Lietuvas un Polijas, kuri arī labprāt iesaistījušies, kā rezultātā mums ir izveidots Escape Bunker 2050.

Kas ir ESCAPE ROOM veidotāji?
Ideju ģenerātore ir skolotāja Bulavkina kopā ar Escape2Inspire grupu. Izlaušanās istabu veidoja visi kopā – skolotāja, Agata (brīvprātīgā no Polijas) un Ovidijus (brīvprātīgais no Lietuvas). Agata ir visu tekstu autore un galvenā menedžere.

Kāda ir spēles leģenda / tēma / stāsts?
Vai jūs gribat zināt, kāda būs nākotne? Vai vēlaties redzēt, kā Vaiņode izskatīsies pēc 30 gadiem? Tagad jums ir unikāla iespēja. Jūs varat izmantot laika mašīnu, kas aizvedīs jūs uz 2050. gadu. Tomēr man jūs ir jābrīdina. Nākotne neizskatās jauka. 2050. gadā notika ekoloģiskā katastrofa. Jums būs iespēja uzzināt, kas notika un kāpēc tā notika. Jūs uzzināsiet kādi faktori izraisīja katastrofu un kas jādara, lai tā nenotiktu. Ir tikai viens nosacījums. Laika mašīna nogādās jūs bunkurā, 2050. gadā, un tā var atgriezties atpakaļ šodienā vienas stundas laikā. Šajā laikā jums jāpamet bunkurs. Ja nokavēsiet laika mašīnu, jūs paliksiet 2050. gadā mūžīgi.

Kas tas īsti ir? Spēle? Izklaide? Izaicinājums?
Spēle. Izklaide. Un izaicinājums. Iespēja domāt un rīkoties ārpus “rāmjiem”.

Kas ir mērķauditorija?
Lielākoties jaunieši, jo tas ir viņu izklaides stils. Mūsdienu jaunieši pieprasa gudras izklaides. Vecums sākot no 12 un uz augšu, bez vecuma ierobežojuma. Protams, drīkst arī būt jaunāki, bet tad vēlams, lai grupā ir kāds vecāks komandas biedrs.

 Kāds ir dalībnieku uzdevums?
Uzdevums ir izkļūt ārā no istabas, pildīt uzdevumus un atslēgt visas slēdzenes.

Spēles ilgums?
Stunda. Var arī ilgāk, ja kāds izlems nepadoties.

Dalībnieku skaits?
3-4 vislabāk, bet 5 arī var. Var divatā, bet būs jāpacenšas!

Kam jāsaka paldies par to, ka ir šī vieta? Vai vēl kāds no malas palīdzēja? Normundam Pāvilam milzīgs paldies par telpas ieteikšanu. Mēs pat nevarējām sapņot par tik labu un piemērotu telpu. Un skolas direktoram par atbalstu. Raivo Bērziņam par kastītēm un durtiņām. Un diviem brīvprātīgajiem jauniešiem no Radi Vidi Pats Madalinam un Glorijai.

Kontaktinformācija, kur pieteikties:
Viktorija Bulavkina +371 22386832
Agata agata.bidas@gmail.com
Ovidijus +371 24943457

#Escape2Inspire #CornersOfEurope

Mēs strādāsim līdz 29. augustam. Pēc tam būs cits pārvaldnieks, paziņosim!

Ikviens ir aicināts, iepriekš sazinoties, draugu vai kolēģu kompānijā izmēģināt šādu iespēju un pārbaudīt savas erudīcijas un kritiskās domāšanas spējas. Man un sporta metodiķim Aināram Pāvilam bija tas gods būt pirmajiem, kas izmēģināja šo izlaušanās istabu. Varam teikt, ka viegli nebija. Bija jāstrādā komandā, intensīvi jādomā par to, kas varētu sekot un kā atšifrēt kodus un ziņojumus. Arī telpas iekārtojums ir atbilstošs un neviena lieta tajā neatrodas nejauši. Lielisks veids kā saliedēt kolektīvu, jo ir vienam uz otru jāpaļaujas. Bijām bijuši vairākās citās izlaušanās istabās, gan Latvijā, gan Slovākijā, un atzinām, ka šī ir ļoti labi un pārdomāti izveidota, kas mierīgi var sacensties ar profesionāļu veidotajām.

Spēli var spēlēt gan latviešu, gan angļu valodās, un paralēli tam visam – izglītoties vides zinātnēs.

I. Strēle
Vaiņodes novada tūrisma speciāliste

Author: Armands Radzuška