Ikviens autobraucējs ļoti labi atceras, kā bija braukt uz Priekuli vai Liepāju. Stūre jāsatver ar abām rokām un automašīna jāvada uz to pusi, kas tobrīd ir labāka, t.i. ne vienmēr braucām pa ceļa labo pusi, kā to praktizē lielā daļā Eiropas, bet gan pa ceļa labāko pusi.
Ilgus gadus vaiņodnieki saņēma atraidījumu no dažādām valsts institūcijām ar tekstu, ka nauda ceļam neesot, jāgaida nākošais gads, un tā gadu no gada, teju trīs desmitgades.
Šā gada sākumā satiksmes ministrijas pārstāvji brauca vērtēt Priekules – Skodas ceļu, kā arī tika paaicināti apskatīties Priekules – Vaiņodes ceļa posmu. Skodas ceļš ir tik katastrofālā stāvoklī, ka tam nepieciešams projekts, līdz ar to labot to šajā un nākošajā gadā nepagūs. Savukārt Priekules – Vaiņodes ceļš, lai arī bija sliktā stāvoklī, tomēr tam pietiktu ar virskārtas atjaunošanu, un šādā situācijā atjaunošanas darbi iespējami bez projekta.
Liels nopelns pienākas topošā Dienvidkurzemes novada visu pašvaldību vadītājiem, jo visi 8 pašvaldību vadītāji vienbalsīgi piekrita tam, ka Priekules – Vaiņodes ceļam jābūt prioritātei un jāpretendē uz labāku segumu jau šogad.
Pienāca jūlijs un ilgi gaidītais notikums sāka īstenoties. Sākās seguma atjaunošanas darbi uz autoceļa Priekule–Vaiņode (P135) visā šī ceļa garumā (0,643.-15,970. km). Daļā remontējamā posma notika izlīdzinošās asfalta kārtas ieklāšana un visā garumā – virsmas apstrāde. Plānots sakārtot arī ūdens novades sistēmu. Ceļa remontu plānots pabeigt septembrī.
Finansējums, 992 tūkstoši eiro (ar PVN), rasts no valsts līdzekļiem. Satiksmes ministrs Tālis Linkaitis ir izpildījis iepriekšējo satiksmes ministru atrunas un neizdarītos solījumus.
Beidzot arī Vaiņodes novada iedzīvotāji var justies piederīgi Latvijai, jo tagad kā cilvēki varēsim nokļūt uz Priekuli, Liepāju vai citu apkārtnes pilsētu. Kratīšanās pa bedrēm šajā virzienā nu uz laiku ir kļuvusi par vēsturi.
V.Jansons, Vaiņodes novada domes priekšsēdētājs
I.Strēle, novada tūrisma speciāliste